"מה שעולה בזול בסוף עולה ביוקר"

מכירים את האמרה המפורסמת – "מה שעולה בזול, בסוף עולה ביוקר"? לקוח של משרדנו, למד לאחרונה על בשרו עד כמה היא נכונה ומדוייקת.

ניסיון ורצון לצמצם בהוצאות הגדולות בעת רכישת דירה, הוביל לכך שההליך מול הקבלן התבצע ללא ליווי וייעוץ משפטי. התוצאה הייתה שגיאות חמורות בתחשיבי מיסוי, אשר עשויות לגרום ללקוח נזקים בסך מאות אלפי שקלים.

רוצים להימנע מתשלומי מס מיותרים? המשיכו לקרוא.

לפני זמן מה, התקבלה במשרדנו פנייה מאדם אשר בעקבות רכישת דירה, נחתה בתיבת הדואר שלו ביום בהיר אחד דרישת תשלום מרשויות המס בגובה מאות אלפי שקלים. הלקוח נזעק ונדהם ופנה לעו"ד מאור אסולין, בבקשה שייבחן את העניין ויבין על איזה רקע הגיעה דרישת התשלום.

בדיקה ראשונית ומהירה של עו"ד אסולין, הובילה למסקנה כי משום שהלקוח לא היה מיוצג בעת הרכישה, וביצע את הפעולות לבדו, נפלו טעויות מהותיות בדיווחים שהועברו לרשויות המס.

כך למשל, הלקוח כלל לא היה מודע לכך שדירה קודמת בה החזיק בעבר, עדיין רשומה על שמו, דבר שהוביל לחבות מס מוגברת בשל בעלות על מספר דירות.

בנוסף, הדיווח על העסקה נעשה ללא מתן תשומת לב לכך שבתחילת שנת 2018, נכנסה לתוקפה הטבת מיסוי משמעותית למי שבבעלותו יותר מדירה אחת. כלומר, הגשת הדיווח לרשויות המס לאחר 1.1.18 הייתה חוסכת לאותו לקוח אלפי שקלים, אותם שילם לחינם.

ככל ואותו לקוח היה מיוצג בעת הליך הרכישה, ייתכן מאוד וניתן היה לחסוך בתשלומי המס ששילם, ובוודאי להימנע מכך שיקבל דרישות תשלום בהיקף של מאות אלפי שקלים. כיום פועל עו"ד אסולין מול רשויות המס בניסיון לתקן את השגיאות שנעשו, ואנו מבטיחים לעדכן בתוצאות.

המסקנה – אלוקים מצוי בפרטים הקטנים. ייצוג משפטי מקצועי בהליכי מכירת ורכישת דירה, עשוי לחסוך לכם מאות אלפי שקלים ושכר הטרחה שמשולם עבור הליווי יכול להתברר כהשקעה הטובה ביותר שעשיתם.

פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ ראשוני בנוגע להליכי מכר ורכישה של נכסי מקרקעין

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *